Skip to content

ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ – ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

19/01/2012

 

Γενικά για τις πτητικές μηχανές…..

 

Το ενδιαφέρον για τις πτητικές μηχανές καθώς και για την ανατομία των πτηνών και την ικανότητα τους να πετάνε ξεκίνησε τον 15ο αιώνα. Έτσι λοιπόν, από τον 15ο αιώνα ο Λεονάρντο ντα Βίντσι προσπάθησε να στηρίξει θεωρητικά τη δυνατότητα κατασκευής πτητικών μηχανών, μελετώντας προσεκτικά την πτήση των πουλιών. Ο ντα Βίντσι απορρίπτοντας την κεντρική ιδέα της θεωρίας του Αριστοτέλη, υποστήριξε ότι ο αέρας αντιτίθεται στην πτήση. Ξεκινώντας όμως από την σωστή αυτή άποψη, διατύπωσε τη λανθασμένη θεωρία ότι η κίνηση των φτερών των πουλιών δημιουργεί συμπίεση του αέρα από την κάτω μεριά τους. Έτσι, η πτήση των πουλιών είναι δυνατή γιατί μπορούν να στηρίζονται πάνω στις συμπυκνώσεις του αέρα και να πετούν. Μετά από πειράματα κατέληξε και στο πολύ σωστό συμπέρασμα ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο τετράγωνο του βάρους που πρόκειται να πετάξει και του κυκλικού μήκους του φτερού της πτητικής μηχανής. Έτσι υπολόγισε ότι για να πετάξει ένας άνθρωπος χρειάζεται φτερά μήκους περίπου12 μέτρων. Σχεδίασε και κατασκεύασε πολλά πρότυπα πτητικών μηχανών που καμία δυστυχώς για αυτόν δεν είχε επιτυχία. Αργότερα παρατηρήθηκε ότι ορισμένα πουλιά μπορούσαν να πετούν χωρίς να κουνούν τα φτερά τους, απλώς γλιστρώντας μέσα στον αέρα.

 

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΙΚΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ LEONARDO DA VINCI

 

Όπως και μερικοί άλλοι, έτσι και ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, πολυμήχανος και εφευρετικός καθώς ήταν προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα της πτήσης του ανθρώπου σχεδιάζοντας περίπου 10 πρότυπα πτητικών μηχανών τα οποία έχουν πολυάριθμες ομοιότητες με τις σύγχρονες μηχανές. Μερικά από τα πιο επιτυχημένα κατασκευάσματα ήταν το αερόστατο, το πρότυπο ελικοπτέρου και το ανεμόπτερο που βασιζόταν περισσότερο στην ανατομία του πουλιού.

Παρατηρώντας το αερόστατο, βλέπουμε πως με βάση τις θεωρίες του ντα Βίντσι ένα αερόστατο πρέπει να είχε σκελετό σαν πυραμίδα με τετραγωνισμένη βάση. Επίσης πρέπει στο επάνω μέρος του αερόστατου να καλύπτεται με μία ενισχυμένη τέντα με πλάτος και ύψος 12 βραχίονες (μονάδα μέτρησης της τότε εποχής). Υποστήριζε πως με το αερόστατο κάποιος άνθρωπος μπορούσε να πηδήξει από οποιοδήποτε ύψος χωρίς να υποστεί κανένα απολύτως τραυματισμό. 

 

Η ιστορία του αερόστατου ως σήμερα…..

 

Πληροφορίες για το αερόστατο

 

Το αερόστατο είναι πτητικό μέσο ελαφρύτερο από τον αέρα, που αιωρείται χάρη στην άνωσή του. Αποτελείται από δύο κύρια μέρη: τη λέμβο ή γόνδολα (που λέγεται και «καλάθι») και είναι ο χώρος όπου βρίσκονται άνθρωποι, όργανα και τυχόν φορτίο, και ένα μεγάλο σάκο που γεμίζει με ζεστό αέρα ή κάποιο ελαφρύτερο του αέρα αέριο. Η πρώτη πετυχημένη πτήση με αερόστατο έγινε από τους Αδελφούς Μονγκολφιέ στις 21 Νοεμβρίου 1783 στο Παρίσι.

 

Στα κατοπινά χρόνια το αερόστατο χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα. Ήδη λίγα χρόνια
μετά την πτήση του συνειδητοποιήθηκε η χρησιμότητά του στις στρατιωτικές επιχειρήσεις, σε αναγνωριστικό (και αργότερα αντιαεροπορικό) ρόλο. Σε αυτό το ρόλο συνέχισε να χρησιμοποιείται μέχρι και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Χρησιμοποιείται επίσης, μέχρι και σήμερα, για παρατηρήσεις της ανώτερης ατμόσφαιρας, αλλά και για σπορ.

 

Εξέλιξη του αερόστατου αποτέλεσε το αερόπλοιο.

H MEΛΕΤΗ ΤΟΥ LEONARDO DA VINCI ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ


Advertisements

From → Νίον

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: